Sări la conţinut

Studiu de caz: Rolul literaturii în perioada paşoptistă

21/01/2010

Bibliografie

1. Texte literare

2. Texte critice

  • Mihail Kogălniceanu, „Introducţie la Dacia literară“, în Scrieri, ed. Geo Şerban, Editura Tineretului, p. 125-129; „A. Demidofff în Banat, Valahia şi Moldavia – introducţie“, p. 131-139.
  • Paul Cornea, Originile romantismului românesc, Editura Polirom, 2008, cap. „Înfăptuirea programului luminist“, p. 223-233; cap. „Instituţionalizarea culturii: cadru şi preocupări“, p. 381-401; cap. „«Ideea naţională» între 1821 şi 1840“, p. 402-445.
  • Dicţionarul General al Literaturii Române (coord. Eugen Simion), 2004-2009, pentru autorii de la texte literare, respectiv sarcini de lucru.

3. Presa

în Ion Gheţie, Dicţionarul presei literare româneşti (ediţii: 1979, 1998, 2009) sau în Dicţionarul General al Literaturii Române (coord. Eugen Simion), 2004-2009, descrieri ale publicaţiilor: Courier de Moldavie, Biblioteca românească,  Curierul românesc, Albina românească, Alăuta românească, Magazin istoric pentru Dacia, Dacia literară, Gazeta de Transilvania, Pruncul român, Propăşirea, România literară.

Sarcini de lucru:

1. Cînd se încadrează perioada paşoptistă?

2. Care sînt principalele evenimente istorice din cadrul perioadei paşoptiste?

3. Ce funcţii politice au avut, de-a lungul timpului, următoarele personalităţi: Mihail Kogălniceanu, Vasile Alecsandri, Ion Heliade-Rădulescu, Costache Negruzzi, Dimitrie Bolintineanu, Nicolae Bălcescu? Care sînt meritele lor literare?

4. Ce legătură există între literatură şi istorie (politică)?

5. Ce contribuţie are folclorul pentru literatura vremii?

6. Literatura – ocupaţie principală sau secundară în epocă?

7. Au fost atinse dezideratele paşoptiste (literare, politice)?

Evaluare:

– sintetizarea aspectelor principale ale temei

(2 p.: 0 p. dacă nu este realizat criteriul, 1 p. pentru realizarea parţială a criteriului sau 2 p. pentru realizarea în totalitate a criteriului);

– explicaţii / argumente clare şi convingătoare pentru exprimarea unor puncte de vedere proprii faţă de temă

(2 p., acordate pe aceeaşi scală: 0 p., 1 p. sau 2 p.);

– trimiteri adecvate la sursele din manual sau la sursele folosite în prezentarea colegilor (1 p.: 0 p.; 0,5 p. sau 1 p.);

– originalitate în tratarea temei

(1 p.: 0 p.; 0,5 p. sau 1 p.);

– calitatea redactării

(1 p.: 0 p.; 0,5 p. sau 1 p.).

3 p. din oficiu.

About these ads
No comments yet

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: